1. Ako ste sa dostali k vínu a čo pre Vás víno znamená?
Skalica je po stáročia známa vinohradníctvom a takmer každá rodina mala v minulosti menší alebo väčší kus vinohradu a vyrábala víno. Tak to bolo aj v našej rodine ,kde náš otec mal menší vinohrad a vyrábal vlastné víno .Oženil som sa do vinohradníckej a vinárskej rodiny a spolu s manželkou sme pomáhali svokrovcom vo vinici aj v pivnici. V roku 2012 sme založili spolu so sestrou rodinné vinárstvo. Víno pre nás znamená rešpekt k pôvodu, k surovine, k pôde a snahu maximálne využiť potenciál hrozna. Chceme do fľaše dostať čo možno najlepšiu esenciu zloženú z kvality hrozna, špecifík konkrétneho terroiru, umu vinára a práce všetkých, ktorí sa nášmu vínu venujú. Presne v duchu hesla v našom logu: Winterberg – essence of the land.
2. Hrozno pre výrobu svojich vín nakupujete od viacerých dodávateľov. Aké kritéria musia dodávatelia spĺňať, aby sa ich hrozno dostalo do Vašich sudov?
Hrozno máme jednak z vlastných vinohradov cca 5 ha, ktorým sa venujeme počas celého roka , aby sme dopestovali hrozno najvyššej kvality. U hrozna, ktoré nakupujeme sa s našimi dodávateľmi stretávame niekoľkokrát počas roka, aby sme kvalitu hrozna mali čo najvyššiu. O tom, že sa nám to zatiaľ darí svedčí aj fakt, že z našich deviatich vín na AWC Vienna získalo 8 vín medaily a navyše Cabernet Sauvignon Rosé 2013 sa dostalo na 3.miesto medzi finalistami.
3. Aká je Vaša ročná produkcia vín a aký je pomer vín bielych, ružových a červených?
Naša maximálna ročná produkcia je asi 200 tisíc fliaš, z čoho je 55 % bielych, 15% ružových a 30% červených vín.
4. Ktoré biele a ktoré červené víno z Vašej produkcie by ste odporučili našim čitateľom?
Z bielych určite polosladký Tramín červený 2013 výber z hrozna, ktorý získal zlatú medailu na Weinparade Poysdorf a z červených Skalickú frankovku 2013 a Skalický rubín 2013. Z ružových Cabernet Sauvignon Rosé 2013 neskorý zber, zlatého finalistu na AWC Vienna 2014.
5. Kombinujete radi víno s jedlom? Ktorú z kombinácií víno-jedlo máte najradšej?
Áno,veď víno k jedlu po stáročia patrí .Riadim sa základným pravidlom,že pri kombináciách je nevyhnutné rešpektovať chuťovú a aromatickú intenzitu pokrmu a vína. Medzi jedlom a nápojom musí byť vzájomná harmónia.
6. Kam smeruje značka WINTERBERG? Kde by ste ju chceli vidieť v horizonte 5-10 rokov?
Víno vyrábame plne v zmysle našej filozofie, ktorá je produkovať vína predovšetkým preto, aby ľudom chutilo a ľudia sa k nemu vracali.
Naším hlavným cieľom je rozvíjať tradíciu výroby vína v Skalici a prostredníctvom produkcie vysokokvalitných prívlastkových vín zviditeľniť tento menší región v povedomí spotrebiteľov a milovníkov vína na Slovensku a v blízkom zahraničí. V najbližšom období chceme vysadiť nové vinice so zameraním na klasické odrody nášho rajónu, tak i slovenské novošľachtence.
A v neposlednom rade v spolupráci s inými skalickými vinohradníkmi chceme vrátiť slávu Skalickému rubínu, ktorý si to právom zaslúži.
A boli by sme radi, keby značka Winterberg bola známa ako značka, ktorá zaručí spotrebiteľom vína špičkovej kvality.